Bedrijfsrisico's Bouw & Vastgoed
De bouw en vastgoedsector heeft de afgelopen decennia de nodige crises gekend en ook de COVID-19-pandemie heeft haar sporen achtergelaten. Daarnaast gaan de ontwikkelingen in de vastgoed sector razendsnel. Thema’s als innovatie, duurzaamheid en veranderende wet- en regelgeving liggen daaraan ten grondslag. Ook staat de sector nog een enorme uitdaging te wachten, aangezien er de komende jaren enorm veel huizen moeten worden gebouwd om het woningen tekort op te lossen. En dat terwijl de materiaalprijzen exorbitant stijgen en de schaarste aan goed gekwalificeerd personeel groot is.
Wilt u weten hoe Schouten Zekerheid uw organisatie kan ondersteunen met het optimaal managen van uw bedrijfsrisico's?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.
Download whitepaper
Risico's identificeren, analyseren en beheersen
Uw organisatie stuurt ongetwijfeld op rendement, maar deze variabele is nauwelijks te voorspellen. Als uw werkzaam bent in vastgoed weet u dat als geen ander. Het zorgt ervoor dat u een zo compleet mogelijk inzicht in uw risico’s wilt hebben, zodat u deze gericht kunt beheersen en verkleinen. Alleen zo blijft u concurrerend in de dynamische wereld van vastgoed.
Dat betekent blijven anticiperen op bovenstaande uitdagingen en de korte- en langetermijngevolgen in kaart brengen. Dit doet u het beste met een bijpassende risicomanagementaanpak die staat als een huis. Wij helpen u uw risico’s inzichtelijk te maken en deze te beheersen en beperken.
Risico's en uitdagingen in bouw & vastgoed:
Vastgoedeigenaren, -beleggers, -ontwikkelaars, -beheerders en -investeerders hebben met steeds meer risico’s en uitdagingen te maken. Denk bijvoorbeeld aan:
- steeds strengere wet- en regelgeving (klimaat, energietransitie);
- groeiend cyberrisico;
- digitalisering en robotisering;
- hogere premies en lastigere verzekerbaarheid;
- hogere eisen voor kapitaalverstrekking;
- krappe huizenmarkt;
- betaalbaarheid van wonen;
- ouderenhuisvesting;
- duurzaamheid.
De persoonlijkheid van uw organisatie
Geen enkele organisatie is hetzelfde en dus brengt onze specialist samen met u in kaart waar uw grootste risico’s en uitdagingen liggen. Is uw organisatie gebaat bij risicopreventiemaatregelen? Is uw verzekeringsportefeuille wel optimaal? Bent u wel zo cyberveilig als gedacht? Is uw personeel gekwalificeerd genoeg of is bij-/omscholing nodig? Of heeft u juist nieuw personeel nodig?
Wat de uitdaging ook is, wij zorgen ervoor dat deze helder wordt en denken met u mee over de meest passende oplossing. Dit doen wij allereerst door de ‘persoonlijkheid’ van uw organisatie te leren kennen. Deze is tenslotte niet te vatten in een powerpoint-presentatie of brochure.
Over Schouten Zekerheid
Daadkracht verzekerd
U wilt dat uw verzekeringszaken goed geregeld zijn, tegen acceptabele en voorspelbare kosten. En u wilt één aanspreekpunt, voor al uw verzekeringsoplossingen. Dat is precies wat Schouten Zekerheid biedt. Als verzekeringsmakelaar zijn wij de schakel tussen u en de verzekeraars en handelen wij volledig in uw belang.
Dit doen wij al sinds 1953; ons familiebedrijf bestaat meer dan 65 jaar. Dankzij autonome groei en diverse overnames zijn wij uitgegroeid tot één van de tien grootste, onafhankelijke verzekeringsmakelaars van Nederland.
Onafhankelijk en klantgericht
Wij zijn een ongebonden en objectieve bemiddelaar. Omdat er in Nederland veel verzekeraars zijn, is het niet mogelijk voor elke verzekering bij elk van hen een offerte aan te vragen. Daarom baseren we het advies voor onze relaties op een analyse van een aantal verkrijgbare en vergelijkbare financiële diensten.
Regelmatig selecteren wij verzekeraars die naar ons oordeel een goede prijs/prestatieverhouding hebben. Daarbij letten we met name op de kwaliteit van de polisvoorwaarden en de premie, maar ook op schadeafhandeling en snelheid. Bij dit selectieproces betrekken wij ook het aan ons gelieerde volmachtbedrijf Schouten Zekerheid Assuradeuren B.V